top of page

Eten is maar Moleculen op een bord, het verhaal

Het voorbeeld

Als kind werd ik al geconfronteerd met de mentale obsessie met eten. Mijn moeder volgde altijd wel een of ander dieet. Ook in die tijd was er een enorm aanbod aan dieten en zij probeerde ze allemaal. Natuurlijk viel ze af, zeker in het begin en dan was ze blij en trots op zichzelf. Helaas duurde dat nooit lang, want op het moment dat ze weer "normaal" begon te eten, kwamen de verloren kilo's er weer bij en vaak nog meer. Dan werd ze onzeker en boos, vooral op zichzelf omdat ze het niet kon volhouden. Ik heb het nooit begrepen maar leerde wel dat dieten in ieder geval niet werkt. Daarom ook heb ik zelf nooit een dieet gevolgd.

Het vervolg

Toen mijn dochter Anorexia kreeg werd ik op een andere manier opnieuw geconfronteerd met de mentale obsessie met eten. Ook nu maakte ik van dichtbij mee hoe die obsessie je leven beheerst en kapot maakt. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Net als mijn moeder was ook mijn dochter 24/7 bezig met eten. Alles moest ervoor wijken en werd onbelangrijk. Mijn dochter heeft die obsessie gelukkig inmiddels los kunnen laten en is weer een gezonde jonge vrouw, zowel geestelijk al lichamelijk.

Het rusultaat Moleculen op een bord is ontstaan uit die beide ervaringen en gegroeid toen ik ging werken met mensen met eetstoornissen. Ook al ervaart iedereen zijn/haar eetstoornis op een unieke manier, die obsessie zie ik bij allemaal. Het doel van de behandeling voor mij is deze mensen te laten inzien dat eten niks meer is dan Moleculen op een bord.

Recent Posts - meest recent
Zoekwoorden
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Wix Facebook page
  • Wix Twitter page
  • Wix Google+ page
bottom of page